Društvo GRS Jesenice

Objavil/a: Miha Novak, nedelja, 25. julij 2021

Velika Martuljška ponca

Ker je bilo zadnje dni lepo vreme, sem bil z izjemo srede vsak dan v hribih. V soboto ma Veliko Martuljško ponco, v četrtek pa sva z Matejem splezala Mandolinco v NŠG-ju, torek pa sem izkoristil za Kopiščarjevo pot na Prisank.
V soboto zjutraj me je ob 3:45 zbudila budilka. Hitro sem pripravil nahrbnik, saj sva bila s Tomažem zmenjena, da me ob 4:00 pobere pred blokom. Spotoma sva na Hrušici pobrala še Klemena in Boštjana in že drvimo proti parkirišču pod tretjo serpentino Vršiške ceste. Začelo se je že daniti, zato čelne svetilke ostanejo v nahrbtniku in hodimo po cesti do Koče v Krnici. Tu zavijemo na pot, ki vodi čez Lipnico na Špik. Po tri četrt ure hoda pot zapustimo in nadaljujemo na gliho po grapi Gruntovnice proti Veliki dnini. Pri bivaku 1 naredimo počitek. Uživamo v pogledih na mogočno steno Škrlatice in njenih sosed. Potem nadaljujemo pot proti Veliki Martuljški ponci. Poplezavamo po prvi steni, ki te pripelje na široko grušnato gredino. Po gredini nadaljujemo do kamina, ki je kjuč ture in te popelje v drugo nadstropje na sam vrh Ponce. Na vrhu uživamo v krasnem pogledu na okoliške vrhove. Sestopimo po kaminu in nato po podrti rdeči grapi na snežišče v mogočno Veliko dnino skoraj v sam njen zatrep. Nato pa po meliščih do poti, po kateri smo jo uporabili za smer vzpona iz Krnice. Vmes smo se ustavili v koči v Krnici, da smo potešili žejo.